LASSAN FÉLKÉSZ AZ ÉPÜLŐ KIKÖTŐ
Két forgatókönyv van a majdani működtetésre
Nem csak időben, de az elkészültség fokát tekintve is felénél jár nagyjából az országos, közforgalmú kikötő építése: Mohács eddigi történetének legnagyobb értékű, közel nyolcmilliárdos beruházása a jövő év végére készül el.
– A pénzügyi források rendelkezésre állnak, a kivitelező Platina Bau ZRt. ütemterv szerint halad a munkákkal – nyilatkozta lapunknak polgármesterünk. Pávkovics Gábor hozzátette: az energiaválság, az építőanyagárak folyamatosa emelkedése szerencsére nem gördít akadályokat a megvalósítás elé. Kérdésünkre, hogy e pillanatban milyen feladatokat végeznek a Duna partján az építők, azt a választ kaptuk: a partfal kialakítása adja a feladatok gerincét, ezen kívül résfalazási munkák zajlanak, réskiemelés, résvezető építése, armatúra elhelyezése, valamint résbetonozás. Ezzel párhuzamosan szélesítik a Budapesti országutat, pályaszerkezet-, buszmegálló és járda építésével együtt, ezen felül a csapadékvíz elvezetését kell megoldani. A vízoldalon mederkotrás, vízépítésikő-betöltés van napirenden, továbbá nagytömegű feltöltést készítenek cementstabilizált anyaggal.
Mohács első embere hozzáteszi: ami a későbbi működtetést illeti, e pillanatban két változaton gondolkodnak. Az első, hogy a létesítmény átadása után közbeszerzési eljárást ír ki önkormányzatunk a komplexum fenntartására. A másik megoldás annak hatására körvonalazódott, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nemrégiben megkereste a városvezetést: a hatóság képviselői jelezték, hogy bizonyos funkciókra bérbe vennék az országos, közforgalmú kikötő egyes részeit, s ugyanitt különféle szolgáltatásokra is igényt tartanának. Pávkovics Gábor úgy véli: ha ez létrejönne, azzal lenne egy stabil, hosszútávú partnere az önkormányzatnak. Az adóhatóság által fizetendő bérleti díjak függvényében pedig akár az sem kizárt, hogy az önkormányzat maga látja el a kikötő működtetésével járó feladatokat. Az egyeztetések még zajlanak a felek közt, döntés a következő hónapokban várható.